Αγαπητοί γονείς,
Ικανότητα δημιουργίας έχουν όλα τα παιδιά. Μέσω της Μουσικοκινητικής Αγωγής, η ικανότητα αυτή μπορεί να αφεθεί ελεύθερη και ανεπηρέαστη. Η μουσική με την όποια μορφή της, μπορεί να παίξει ένα καθοριστικό ρόλο στη δόμηση του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά μπορεί να δημιουργήσουν μια ίσως πιο ισορροπημένη προσωπικότητα.
Η εισαγωγή της Μουσικοκινητικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο και στον παιδικό σταθμό, αποτελεί το πρώτο βήμα για την έμπρακτη αισθηματική αγωγή του παιδιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το παιδί να ευαισθητοποιείται ως προς τη μουσική και ταυτόχρονα μπορεί να αντιλαμβάνεται την ένταση, το ρυθμό, τη διάρκεια των ήχων και πολλά άλλα στοιχεία της μουσικής.
Η μουσική αγωγή του παιδιού, επιτυγχάνεται μέσα από μουσικές δραστηριότητες όπως: ο λόγος, η φωνή, το τραγούδι, τα μουσικά παιχνίδια, η κίνηση, ο χορός, η μίμηση και τα μουσικά παραμύθια. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά επιδίδονται από πολύ μικρή ηλικία σε ένα σύνολο αυθόρμητων κινητικών δραστηριοτήτων με όλο τους το σώμα, ή με κάποια μέλη του και μπορούν να αποτελέσουν ένα σημαντικό έναυσμα για την αρχή μιας ρυθμικής-μουσικής αγωγής.
Επιπλέον, γίνεται χρήση διαφόρων μουσικών οργάνων. Η επαφή των παιδιών με τις ηχηρές κινήσεις, αποτελούν ένα πρώτο πεδίο εξερεύνησης του ήχου, του ρυθμού και της κίνησης. Πολλά από τα μουσικά όργανα μπορούν να κατασκευαστούν από τα παιδιά με τη βοήθεια της παιδαγωγού, από απλά και ακίνδυνα για τα παιδιά υλικά. Η κατασκευή μουσικών οργάνων προσφέρει πολλά στο παιδί και πάνω από όλα τη χαρά της δημιουργίας, που για να τη νιώσει δε χρειάζεται ακριβά όργανα ή τέλειες μουσικές γνώσεις. Όταν κατασκευάζουν τα παιδιά ένα μουσικό όργανο, ο καταμερισμός της εργασίας είναι πολύ βασικός. Αναλαμβάνουν να φέρουν κάτι σε πέρας μαζί και επιστρατεύονται οι ικανότητές τους, ενώ παράλληλα, μαθαίνουν να βάζουν στόχους. Ο ήχος που παράγεται στο τέλος, είναι η επιβράβευση των κόπων τους.
Με εκτίμηση,
Μαριλένα Καλογεράκη
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΙΑΝΟΥ
ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ
& ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ